22 Mart 2024 Cuma

Dünyanın En Kaliteli Maması

İki köpeğimiz var, biri 12 (Pablo-İngiliz Bulldog) diğeri 2 (Eva-Poodle) yaşında. 

Pablo'nun tüy dökülmesi, havlaması, gazı, huysuzluğu... Yaklaşık 6 ay boyunca ailecek işkence çektik.
Bazen gece saat 3'te uyanıp havlamaya başlıyor ve uzun süre susmuyordu.
Sabah 6'da uyanıp işe giden bebekli bir aile için oldukça zorlayıcıydı.
Gün içinde susmadan havlamaları sebebiyle de hem eşim hem de kızım oldukça stresli zamanlar geçirdi.
Neyse ki komşularımızdan yana şanslıydık; gelen şikayetler -defalarca- nazik sözlü uyarı olarak kaldı.
"Pablo zaten yaşlı, belki de bunadı ve bunların sebebi yaşlı olması" diye düşünerek veterinere şunu sordum. -Uyutmamız mı gerekir? -12 yıldır benim oğlum- İçim cız etse de, gözlerim dolsa da, sormak zorunda kaldım. Hem onun çektiği acı, stres bitsin, hem de bizim...
Pablo zaten hep huysuz bir köpekti, aksidir, inatçıdır ve de gazlıdır. Ama nolursa olsun karnını okşadığımda rahatlar ve sakinleşirdi. Bu süreçte karnına dokunmaya çalıştığımda dahi bazen diş atardı. Defalarca veterinere gittik, testler, kontroller, ilaçlar... Ciddi zaman ve emek harcadık. Yaşadığımız kaygılar da cabası... Uzman hekimlerle görüşmeler ve görüntülemeler de yapıldı, fizyolojik olarak her şey gayet iyiydi. Mama'dan olabileceği söylendi hekimlerce fakat ben en iyi mamayı kullandığım için bu söyleneni kabul etmedim ve çevreme de Acana kullanmaları gerektiğini önemle tavsiye ettim! Bu esnada genç Eva da düzenli olarak günde iki üç defa kusuyor. Yatağına, halıya, koridora... Çok iştahlı bir köpek cinsi olmadığı kanaatiyle ve genel sağlık durumu iyi diye çok üstünde durmadık. Bu süreçte Bulldog'umuz ishal oldu. 1 hafta boyunca evin belirli noktalarında hiç ummadığımız anda ishal sürprizleriyle karşılaştık:)

-hekimlere göstermek adına fotoğraflanmıştır-. 
Probiyotik önerdi hekimimiz, bir de klinik mama. Probiyotiği aldım, dedim "mama kalsın, biz en iyisini kullanıyoruz! " ama yine de aklımda soru işaretleriyle mama araştırması yapıyorum, içerik kontrolleri vb. Detaylarında boğulurken, aralık ayında *malum enflasyon* 2 paket aldığımız mamalardan biri bitti.
İkinciyi açtım.
Paketi açınca bir koku geldi ama anlam veremedim ve mamayı köpeklere verdim fakat o koku yayıldı. Zehir gibi bir koku. Mama paketini açtım, baktım, karıştırdım; ışığın altında inceledim. Kurtlanma olabilir mi diye düşünürken küfleri gördüm. 17 kilo mama küflenmişti.
Olabilir bir şey. Öncelikle ürünü satın aldığım perakendeciye durumu bildirdim, chat üzerinden yazıştık ve hemen ücret iadesi teklif ettiler. Akabinde hem TR Dağıtıcısı Şadanlar Pet’e, hem de Acana Kanada Merkez Ofisine durumu anlatır videolu bir mail gönderdim ve acilinden veterinerin önerdiği klinik -Gastrointestinal- mamayı aldım. Bu esnada, kendini çok da fark ettirmeyen bir değişim olduğunu gördük, Pablo daha sakindi; durduk yere havlamıyordu! 
Normalde akşam eve gelirim çoluk çocuk biraz vakit geçiririz sonra uzanıp TV film falan izleyelim diye niyet etsek de Pablo susmaz, havlar ve ben onu bir şekilde sakinleştirmekle uğraşırdım. 
Bir süredir rutinimiz böyleydi ve bunun ne kadar stresli bir durum olduğunu geriye bakınca fark ediyorum. 
Yatıp uzanmak, TV izlemek, evden dışarı çıkmak, uyumak gibi standart şeyler yapmaya ne kadar hasret kaldığımı gördüm. Tüm bu durumları bir markaya güvendiğim için yaşamış olmak trajikomik, Köpeklerimize biraz daha iyi şartlar sağlamak niyetiyle yıllarca Acana vermemiz de. Şimdi tüm bunların tek sebebi mama olabilir mi? Sorusu ortaya çıkıyor. Acana'yı kesip klinik mamaya geçtiğimizden beri Pablo daha sakin, bizimle havlamadan oturması mucizevi. Eva'nın düzenli kusması giderek azaldı ve bitti. Sonuç olarak hanemiz daha huzurlu, kaygılarımız azaldı. Şimdi teorik olarak tamamen mamadan demek mümkün olmasa da pratikte ve kendi tecrübeme dayanarak diyebilirim ki "%100'ü olmasa da hastalıkların çoğunluğu mamadan". Çünkü Ne yersen osundur. Tabi biz hem üretici hem dağıtıcıyla iletişim halinde olduk. Gayet ilgili ve alakalı davrandılar. Kontrol için Lot numarası istediler fakat paketi açarken kesmişim. Paketi normalde şeritten çekip açardım fakat şeridin ucu koptuğu için kesmek zorunda kaldım ve lot numarası da o esnada gitmiş. 
Lot numarasının çuvalın üst tarafına yani kesilmeye bu kadar yakın bir noktaya konulmasının üretici hilesi olabilir mi?

Lot numarası olmadığı için işlem ve inceleme yapamıyoruz lafını hem dağıtıcı hem de üretici ifade etti. Sığınacak güzel bir liman gibi.

Eğer ki Acana bu işin peşine düşmek isteseydi bu mamanın lot numarasını bir şekilde bulabilirdi. 
Fakat üstünü kapatmak deyimi globalde de geçerli.

Paylaşacağım görüşme kayıtlarıyla ifademi güçlendireceğim.

Şimdi yıllardır Acana’yı seven, öven ve öneren sadık bir müşterisi olarak hayvanların ve hayvanseverlerin bu mama hakkındaki fikrini netleştirmek ve kandırılmalarını önlemek için tecrübelerimi paylaşacağım.

Sevgiyle.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder